Kateřina Trnková & Voix

Kateřina Trnková & Voix

Hudba vystihuje lidské emoce, protože právě tak jako život, je v neustálém pohybu. Voix je nový, v Evropě bezprecedentní ambiciózní projekt audiostudia v centru Prahy, postavený na dvou základních pilířích – vášni a nekompromisním přístupu ke kvalitě.

Voix je na domácím audiotrhu úplně nový projekt. Jak koncept vznikl a jak dlouho trvala realizace?

Původní myšlenka je zhruba dva roky stará a vznikla spontánně na základě toho, že si náš jednatel David Hauerland pořídil své první reprobedny. K jejich pořízení jej přesvědčil jeho obchodní partner, který se pohybuje v oblasti audia už od roku 1996, takže má s tímto oborem bohatou zkušenost.

Co si koupil? Která značka byla tou přelomovou?
Koupil si vysoké sloupové reproduktory a elektroniku od Gato Audio, což je dánská hi-endová značka, a natolik se do nich zamiloval, že chtěl svou novou vášeň rozvíjet a vytvořit v audiosegmentu něco, co nemá obdoby – respektive určitě ne v Praze nebo v České republice a ani v rámci střední Evropy. Zástupce jedné americké společnosti, se kterou spolupracujeme, nám po návštěvě showroomu řekl, že něco podobného viděl jen v Honkongu, ale potvrdil, že svým rozměrem, zásahem a selekcí jsem jedineční. Také jsem zaslechla názor, že projekt podobných parametrů vznikl v Moskvě, ale tak tam by se to dalo předpokládat, kdežto v Praze je Voix velké překvapení.

Kdo za Voixem vlastnicky stojí?
Voix je součástí portfolia real-estate společnosti Fidurock, která jej zainvestovala. Pohybuje se v oblasti rezidenčního bydlení a maloobchodních nemovitostí.

Dva roky tedy probíhaly přípravy - kdy jste otevírali?
Chtěli jsme otevřít původně už v květnu, pak jsme termín odložili na červenec a tak to postupovalo pořád dál. Nakonec máme otevřeno teprve od 24. září. Chtěli jsme mít před openingem všechno vypilované a s přizpůsobením prostoru a technickými řešeními byla spousta práce. Úpravy ostatně stále ještě probíhají, dolaďujeme detaily.

Kolik značek Voix zastupuje?
V současné chvíli dvacet - to ale počítám opravdu všechny značky, tedy i ty, od nichž máme kabely a podobně. Plánujeme tuto základnu do budoucna ještě rozšiřovat. Máme k dispozici prostory o rozloze téměř 600 metrů čtverečních, navíc velmi členité, přesně jak jsme to chtěli, abychom si mohli přizpůsobit poslechové místnosti a to nám ve finále poskytuje nebývale široké možnosti využití.

Jaké jsou nejprestižní značky ve vašem portfoliu?
Určitě mezi ně patří Dan D´Agostino, Wilson Audio – od něj nám třeba přijdou nové reproduktory Sasha, které vznikly na počest letos v létě zesnulého zakladatele společnosti - pak Parasound, což je významná americká značka známá hlavně audiofilům, protože sým zpracováním v podstatě nemá konkurenci. Zmíněné značky se vyznačují tím, že nemají potřebu třeba deset let měnit nic ani na technickém vývoji, ani na designu, protože už jsou tak dobře zpracované - a byly tak dobře zpracované už před deseti lety – že to prostě není nutné. Dále bych zmínila ještě Ocean Way, další americkou značku, která je na světovém trhu s audiem skvěle etablovaná. Ocean Way dělá velká nahrávací studia a spolupracovali s těmi největšími špičkami a kapacitami oboru, jako je Phil Collins nebo Madonna, produkovali Thriller pro Michaela Jacksona. Jejich lidé jsou odbornící s absolutním sluchem a pracují výhradně s nejkvalitnějšími komponenty. Pro Voix Ocean Way dodává reproduktory do profesionálního domácího kina a nás těší, že můžeme zákazníků díky tomu nabídnout tak bezpredcedentní kvalitu. Další prestižní značkou v našem portfoliu je určitě holandská Kharma Audio, nejluxusnější a nejexkluzivnější brand naší nabídky. Kharma u nás má poslechovou místnost fitoutovanou přímo odborníky od dodavatele, včetně čalouněnch stěn, koberců…  Výsledek je dechberoucí. Kharma je sama o sobě tak exkluzivní, že volba v tomto případě není až tak o cenách, jako spíš o zpracování. Já jsem kupříkladu nechápala, proč po nás majitel Kharmy chce, abychom dali do výlohy dva stejné reproduktory - jeden zepředu a druhý zezadu. Nechápala jsem to tedy pouze do doby, kdy jsem přístroje viděla na vlastní oči. Zpracování reproduktorů od Kharmy je natolik dokonalé, že je slast se na ně dívat i zezadu. Neskutečné.

V jaké cenové hladině se pohybují redproduktory od Kharmy?
Rozpětí je úctyodné. Nejlevnější sloupové reproduktory začínají na 370 000 korun, ale zákazník si od Kharmy může také objednat sestavu za 20 milionů.

Jak to v audiu funguje v případě koupě produktu? Vzhledem k tomu, o jak exkluzivní zboží se jedná, může zákazník přijít a prostě si reproduktory koupit a odvézt nebo jsou v showroomu výstavní kusy a ty prodejní pak klientům objednáváte?
U nás vystavené kusy si zákazníci můžou ihned koupit a odvézt, ale samozřejmě také rádi objednáme konkrétní kusy přímo od našich partnerů, záleží na přání klienta.

Máte otevřeno teprve krátce, nicméně dokázali jste už za tu dobu vypozorovat které značky z vašeho portfolia vnímá česká klientela coby nejzajímavější?
Je opravdu ještě brzy soudit. Většina zákazníků, kteří k nám chodí z ulice, jsou cizinci a dostali se k nám při procházení centrem. Jde většinou o Američany a ti jsou na naše značky zvyklí, obdivují zejména Dana D’Agostino a Wilson Audio a na druhou stranu tolik neznají Kharmu. Čeští zákazníci jsou přímo udiveni Kharmou, jde skutečně o top značku niche řemeslné i technické kvality, kterou znalci dokážou rozpoznat a ocenit. Ten pravý autentický audiozážitek nutně vyžaduje mimořádně sofistikované reproduktory, které v člověku dokážou vyvolat emoce, protože správně interpretují to, co skladatel zamýšlel, když danou skladbu tvořil.

To, co děláme, je součást umění. V minulosti jsem prodávala veterány, a naučila jsem se tak jednat s klientelou, která rozhoduje na základě emocí zprostředkovaných předmětem, tedy automobily. Stejně je to s hudbou. Hudba dokáže navodit a uvolnit spoustu emocí. Dokonale to lze demonstrovat při poslechu klasiky, kde člověku dojde, že neprodává reproduktor, zesilovač, předzesilovač, streamer, ale právě umění, tedy něco, co reprodukuje emoce.

Klasika je tedy ideální na předvedení toho, co vaše reproduktory umí?
Rozhodně, protože od klasiky se odvíjí všechny další žánry. Sem sahají kořeny hudby a nejhlubší emoce s ní spojené.

Vlastní prožitek je ten nejlepší prodejní nástroj.

Jakým způsobem zákazníkům prezentujete vaše sestavy?
Ideální je nechat klienta úplně v klidu poslouchat hudbu, kterou má rád. Chodí nám sem dokonce zákazníci s vlastními gramofonovými deskami a je nádherné vidět, jak jen sedí a poslouchají. Vlastní prožitek je ten nejlepší prodejní nástroj. Lidé, kteří k nám chodí, chtějí slyšet to, co chtějí slyšet.

Vaším původním oborem je automotiv, jak už jste naznačila. Kudy vedla Vaše cesta od aut k audiu?
V podstatě jsem s auty nikdy neskončila, stále jsem vedoucí osobou Fondu s klasickými vozy a jsem zainteresovaná ve spoustě projektů kolem veteránů. David, jednatel Voixu je jedním ze sběratelů vozů a potkali jsme se skrze našeho společného známého, take člověka od veteránů. Později sháněl pro Voix někoho, kdo by dělal tvář značky, marketing, obchod, a napadlo ho, že bych to mohla být já. V té době už jsem se ve svém původním zaměstnání, kdy jsem pracovala pro Scuderii, necítila svou prací naplněná, takže jsem chtěla změnu. Voix pro mě byl cestou do neznáma, šla jsem dělat práci, kterou neznám a v oboru, který je mi cizí. Když jsem poprvé přišla do showroomu, v polovině července, byla to ještě stavba v plném proudu s jedinou hotovou místností, shodou okolností tou, v níž teď sedíme. David tady se mnou stál, pouštěl mi skladby a mě fascinovala jeho obrovská radost a entuziasmus, úplně to z něj sálalo. Tehdy jsem měla krásnou pracovní nabídku prodávat limitované edice a veterány a už jsem měla i podepsanou smlouvu, jenže jak jsem tady tak stála, zlomilo se to ve mně. A to je ta síla hudby, prostě něco, co se nedá popsat, ale musí se to zažít. Ve světle těch intezivních dojmů jsem si prostě řekla, že to zkusím, že udělám krok do neznáma. Voix mi ale přináší intenzivní pozitivní emoce a vibrace a myslím, že jsem udělala dobře.

Za ten necelý půlrok už se vám podařilo proniknout do segmentu audia?
Obrovsky! Je to hrozně nakažlivé a vzniká tady snadno závislost. (smích)

Osvojila jste si tedy zkušenosti z aut a teď i z audia. Jaké z této pozice vidíte rozdíly mezi klienty? Zaznamenala jste průnik oborů?
Samozřejmě. Moje automobilové světy se potkávaly se světem hudby, a ani jsem to nevěděla. Oba obory, a tím pádem i jejich příznivci, jsou hodně provázané. Je to dáno i tím, že v obou případech jde o exkluzivní zboží a na něj jsou samozřejmě navázáni podobní lidé, protože jde o součást určitého standardu a životního stylu.

Zmiňovala jste, že v showroomu máte i profesionálná kino. Prodáváte tedy i televizní techniku?
Přesně tak. Na videu aktuálně spolupracujeme s Bang & Olufsen – značka nám ale dodává televizory, v oblastu kina je naším partnerem co do vizuální techniky Dream Vision, z audiostránky pak Ocean Way a Golden Ear. Plánujeme do Voixu zařadit i další značky, ale to bych ještě nerada prozrazovala. Nechceme vystupovat jakou pouhý prodejce, umíme zákazníkům udělat i rozvody na instalace projektorů, pláten a kompletního řešení domácího kina. To samé platí pro akustická řešení. Dokážeme se postarat i o detaily týkající se závěsů, koberců, sedaček, akustických panelů, basových pastí … Umíme vyladit zvuk do úplného extrému, až k tomu nejdokonalejšímu poslechu. Spolupracujeme s nejpovolanějšími experty, ať už se odbornost týká specifických dodavatelů materiálů nebo kapacit v nastavování gramofonů a měření akustiky. Všichni tito lidé, které se kolem Voixu podařilo shromáždit, jsou samozřejmě naším prostřednictvím k dispozici i našim klientům.

Přicházíte se značkami, na které zřejmě lidé nejsou úplně zvyklí a specifický je i celý koncept Voixu. Na českém trhu se pohybuje celá řada audiofilů, ale jsem přesvědčená, že kromě nich je tady velká skupina lidí s potenciálem stát se vašimi zákazníky, jen je potřeba je přesvědčit o tom, že vrcholové akustické řešení stojí za investici.
Zcela souhlasím. Ten první kontakt musíme navázat skrze emoce. Jak jste sama zmínila, mezi námi je spousta audiofilů, ale těm už nic vysvětlovat nemusíme. Obvykle už mají dávno vybráno, co by chtěli a navíc vědí, že to, co nabízíme, představuje nejvyšší možnou kvalitu. Otazníky už jsou pak jen kolem cenové hladiny nákupu. Klienti, kteří se neřadí mezi aufiofily, ale jen hledají nový rozměr potěšení, jsou pro nás v tomto ohledu také velmi důležití. V našem showroomu jim dokážeme zprostředkovat tak hluboký zážitek, že neodolají. Něco takového je prostě potřeba zažít na vlastní kůži a takovou zkušenost jsme u nás připraveni s radostí zprostředkovat.

Připravila: Jitka Krulcová